Skip to main content

Bakal Terbit Ebook Anak Seronok Belajar


PRA ORDER EBOOK
Panduan Anak Seronok Belajar
Bab 1 Pengenalan
Bab 2 Anak Seronok Belajar
Bab 3 Teknik Belajar Berkesan
Bab 4 Strategi Menghadapi Peperiksaan
Bab 5 Kaedah Tuisyen Sasbadi Online

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Salam Perkenalan untuk anda

Latar Belakang Pendidikan

Salam perkenalan untuk pembaca ebook saya yang budiman.  Alhamdulillah  saya telah dapat menyiapkan ebook pertama ini untuk anda semua.  Saya kira saya bukanlah orang yang layak untuk memberi ilmu kepada ibu-ibu di luar sana.  Namun atas dasar ingin berkongsi dan ingin melihat ada sedikit sinar untuk orang lain, maka saya panjangkan pengalaman sepanjang meniti  kerjaya sebagai  suri kepada 3 orang cahaya mata ini.

Nama penuh saya Che Hasnida Bt Ab. Hamid. Saya adalah merupakan kelahiran anak jati Pahang. Dilahirkan pada 15 haribulan  November 1978.  Saya memulakan alam persekolahan di Sekolah Rendah Kebangsaan Felda Keratong 4 dan 5 kemudian menyambungkan pelajaran di peringkat menengah di Sekolah  Menengah Agama Arab Taqaddum Maarif Terusan Limbat, Kota Bharu Kelantan hingga tingkatan 3.  Memasuki tingkatan 4 saya berpindah ke Sekolah Menengah Agama Rompin, Kuala Rompin, Pahang sehinggalah tamat SPM di situ.
Setelah itu saya menyambung pelajaran dalam bidang Diploma Pengurusan dan Pentadbiran Islam di Kolej Islam Melaka pada tahun 1997 sehingga tahun 2000.  Seterusnya  melanjutkan pelajaran peringkat Ijazah Sarjana Muda di Universiti Utara Malaysia dalam bidang Pengurusan Sumber Manusia pada penghujung tahun 2000.  Jurusan saya menjurus kepada bagaimana mengawal manusia melalui latihan dan gelagat manusia dalam organisasi.

Kerjaya pertama saya bermula pada tahun 2005 sebagai jurulatih Modul Pembinaan Karakter dan Modul Khidmat Komuniti di Kem PLKN Seri Perkasa Mantin, Negeri Sembilan.  Semasa berkhidmat saya telah berpeluang bergaul dengan pelbagai lapisan masyarakat.

Saat-saat  yang paling manis ialah apabila di hari terakhir latihan setiap siri, anak-anak didik dari bangsa lain seperti bangsa Cina ,India dan Orang asli yang agak sukar dibentuk datang memeluk saya. Ucap mereka, terima kasih cikgu.  Kata-kata yang sangat keramat bagi saya. Itulah yang membawa kepada siapa saya hari ini.  Bahawasanya saya juga turut mampu untuk mengubah bangsa lain agar menjadi manusia yang berguna kelak.

Pada Mac 2010 saya tidak lagi menyambung kontrak perkhidmatan sebagai Penolong Pegawai Kesatria di bawah Jabatan Latihan Khidmat Negara ini.  Keputusan itu sangat sukar bagi saya sebenarnya kerana melepaskan jawatan yang sangat-sangat saya cintai.  Namun oleh kerana saya berdepan insiden tragis anak kedua saya yang telah jatuh dan mengalami bengkak di bahagian bawah kepala semasa saya sedang bertugas telah menguatkan hati dan naluri saya bahawa saya perlu membuat keputusan untuk menjaga amanah Allah untuk saya ini dengan sepenuhnya.

Sejak itu saya mula menjaga dan mendidik anak saya sendiri di rumah.  Tanpa apa-apa formula saya mula mencari dan mencari bagaimanakah cara mendidik anak di rumah dengan cara yang betul.  Sehinggalah ebook ini ditulis, anak saya telah mencapai kecemerlangan dalam peperiksaan darjah 2 tahun lepas iaitu skor 6 A dalam semua subjek UPSR.Semoga perkongsian dalam ebook ini dapat membantu ibu bapa di luar sana dalam merangsang anak seronok belajar.

PRE-ORDER EBOOK!

Semoga bermanfaat ya!

Comments

Popular posts from this blog

Ulasan Pembaca

Sering kita diingatkan ibu bapa adalah individu utama yang paling hampir dengan anak-anak. Inisiatif ibu bapa untuk mendidik supaya sukses suatu hari kelak adalah tanggungjawab yang mesti dijalankan dengan konsisten dan penuh disiplin. 'Anak Seronok Belajar'. Bagi saya bukan sahaja anak yang akan seronok bahkan ibu dan bapa akan turut ceria setiap kali mengajar anak-anak. Perkongsian penulis kali ini sangat menarik kerana  panduan berkonsep kesedaran ini bakal menyuntik minat ibu bapa terus berusaha merangsang anak masing-masing dari awal agar mereka seronok setiap kali belajar tidak kira di mana tempat. Panduan ini sesuai bagi anak-anak berusia 4-12 tahun yang mahu belajar cara efektif pembelajaran. Sangat bermanfaat kerana penulis merupakan seorang guru berkaliber dan bijak mendidik murid yang sukar untuk kembali suka belajar bahkan ramai yang berjaya di bawah didikannya. Ternyata Puan Hasnida seorang guru yang tidak kenal erti putus asa. Pembaca akan dapat mengeta

Bab 1 - Pengenalan

Menjadikan anak seronok belajar di sekolah dan di rumah menjadi suatu kemestian pada masa kini.  Belajar adalah penting untuk membantu  anak-anak agar mereka dapat menggunakan ilmu sepenuhnya bagi persediaan menghadapi cabaran dunia pada masa hadapan Ebook ini akan membantu ibubapa di luar sana melalui kupasan yang ringkas dan mudah bagaimana mereka boleh menbantu anak mereka seronok belajar tanpa tekanan.  Ada butang yang perlu digunakan oleh ibubapa dan rahsianya ada di dalam ebook ini. Perkara pokok yang akan di ketengahkan dalam ebook ini ialah: Bagaimana ibubapa boleh merangsang anak-anak mereka seronok belajar melalui konsep rangsang pancaindera. Bagaimana ibubapa boleh merangsang anak-anak mereka seronok belajar  melalui strategi teknik belajar dengan berkesan Bagaimana ibubapa dapat merangsang anak-anak mereka seronok belajar dengan strategi  menghadapi peperiksaan Bagaimana ibubapa dapat merangsang anak mereka seronok belajar  melalui strategi kaedah tuisyen Sas